Σε
μια εποχή εντεινόμενης παγκόσμιας
ανησυχίας για το μέλλον της γης και τη διατήρηση της ζωής σ’ αυτή, ενόσω η
εκδήλωση ακραίων καιρικών φαινομένων γίνεται όλο και συχνότερη (δημιουργώντας
βάσιμες υποψίες ότι για όλα αυτά τα φαινόμενα
ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό ο άνθρωπος και οι δραστηριότητές
του που αλόγιστα εξαντλούν τους φυσικούς
πόρους, που μολύνουν και ρυπαίνουν
έδαφος-υπέδαφος-θάλασσες-λίμνες-ποταμούς-ατμόσφαιρα,
που διαταράσσουν τη βιοποικιλότητα και
εντείνουν την αλλαγή του κλίματος)
αναπτύσσεται παράλληλα ένα διεθνές
κίνημα ευαισθητοποίησης των κοινωνιών
για την ανάπτυξη περιβαλλοντικής
συνείδησης στους ανθρώπους πράγμα που
αποτελεί μονόδρομο για την αλλαγή
νοοτροπίας, σε παγκόσμια κλίμακα, ώστε
να διατηρηθούν ελπίδες αποτροπής του
ολέθρου.
Πρώτιστος στόχος των κοινωνιών καθίσταται
διεθνώς η βιώσιμη ανάπτυξη και η αειφορία.
Επειδή πρωταγωνιστές στις προσπάθειες
αυτές (πρέπει να) είναι οι νέοι που
εκπροσωπούν τις επερχόμενες γενιές,
επιχειρείται διεθνώς η ευαισθητοποίηση,
μεταξύ άλλων, των μαθητών μέσω της
υλοποίησης ποικίλων εκπαιδευτικών
προγραμμάτων και δράσεων που έχουν ως
επίκεντρο το περιβάλλον. Τελευταία οι
ηγεσίες του υπουργείου παιδείας καταβάλλουν
προσπάθειες εισαγωγής της περιβαλλοντικής
διάστασης στη σχολική ζωή και προαναγγέλλουν σχετικές ενέργειες.
Από
την πλευρά μας, ως σχολείο, προσπαθώντας
να καλλιεργήσουμε την περιβαλλοντική
ευαισθητοποίηση στους μαθητές μας
έχουμε και φέτος αναλάβει σειρά
πρωτοβουλιών:

1.
Με συντονίστρια την καθηγήτρια Αγγλικών
του σχολείου μας κ.
Αλεξάνδρα Λώλου
έχει εδώ και καιρό ξεκινήσει - και
συνεχίζεται με ενθουσιασμό -
συστηματική
καμπάνια συλλογής και προώθησης
για ανακύκλωση, πλαστικών μπουκαλιών,
καθώς τεράστιες ποσότητες καταναλώνονται
καθημερινά στο σχολείο, με τις συσκευασίες
παλαιότερα να ρίπτονται απερίσκεπτα
σε απλούς κάδους ή και στο ...έδαφος!
Τώρα, τουλάχιστον δύο τεράστιες μαύρες
σακούλες-γίγας, σε εβδομαδιαία βάση,
συγκεντρώνονται και προωθούνται σε
ειδικά κέντρα ανακύκλωσης (βλέπε
φωτογραφικά τεκμήρια)! Με τον τρόπο και
το σχολείο γλυτώνει απορρίμματα και οι
μαθητές μυούνται βιωματικά στη διαδικασία
της ανακύκλωσης που συμβάλλει αποφασιστικά
στην προστασία του περιβάλλοντος. Σ’
αυτή την αξιέπαινη εθελοντική πρωτοβουλία
συμμετέχουν μαθητές τόσο του Γυμνασίου
όσο και του Γενικού Λυκείου Ορμύλιας.
2.
Ομάδα μαθητών του σχολείου μας συμμετέχει
σε πρόγραμμα ηλεκτρονικής αδελφοποίησης
eTwinning από
κοινού με ομάδες μαθητών από σχολεία
της Ιταλίας, Ισπανίας, Σλοβακίας και
της Ουκρανίας σε project με τίτλο: The
garden of Europe: let’s discover our roots, environment,
traditions, food and outdoor games.

3.
Ομάδα μαθητριών της Γ’ τάξης έχει
ηχογραφήσει 3λεπτο ηχητικό μήνυμα
περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης το
οποίο έχει υποβληθεί για συμμετοχή στον
ετήσιο σχολικό διαγωνισμό
“Καν’ το
ν’ ακουστεί 2020” που φέτος έχει ως
κεντρικό θέμα:
“Εκπέμπουμε
σήμα κινδύνου, αγκαλιάζουμε τη Γη”.
Ο τίτλος του 3λεπτου σποτ που ετοίμασε
το σχολείο μας είναι “Σκέψου παγκόσμια-δράσε
τοπικά”.
4.
Ομάδα μαθητριών της Γ’ τάξης τραγούδησε και ηχογράφησε αυτοσχέδιο τραγούδι (σε
στίχους του διευθυντή του σχολείου
Παναγιώτη Ιωαννίδη και μουσική του
καθηγητή μουσικής του σχολείου Παναγιώτη
Μουστακίδη) το οποίο έχει υποβληθεί για
συμμετοχή στο μουσικό σκέλος του
προαναφερθέντος ετήσιου σχολικού
διαγωνισμού “Καν’ το ν’ ακουστεί
2020” που φέτος έχει ως κεντρικό θέμα:
“Εκπέμπουμε σήμα
κινδύνου, αγκαλιάζουμε τη Γη”.
5.
Ομάδα μαθητών/τριών του σχολείου θα
συμμετάσχει στις εργασίες του 7ου
φεστιβάλ μαθητικού ραδιοφώνου που
θα διεξαχθεί τον Απρίλιο στην πόλη της
Κέρκυρας όπου θα γίνουν οι βραβεύσεις
του διαγωνισμού “Καν’ το ν’ ακουστεί
2020” με θέμα: “Εκπέμπουμε
σήμα κινδύνου, αγκαλιάζουμε τη Γη”.
6.
Τέλος, το σχολείο μας
θα συμμετάσχει και φέτος, όπως και τα
προηγούμενα δύο χρόνια, στον ετήσιο μαθητικό
διαγωνισμό/έκθεση
φωτογραφίας που
διεξάγεται σε επίπεδο Περιφέρειας
Κεντρικής Μακεδονίας με τίτλο:
“Κλικ, προστάτευσέ το”.
Σκοπός του
προγράμματος είναι η ανάπτυξη της
παρατηρητικότητας των μαθητών και η
ευαισθητοποίησή τους στην ανάληψη
δράσης για περιβαλλοντικά
ζητήματα μέσω
της τέχνης της φωτογραφίας.